søndag den 23. januar 2011

whiskysauce

Jeg ville prøve at lave en whiskysauce som mindede om Jensens. Jeg synes faktisk, at det er lykkes meget godt, men prøv den og bedøm selv :

Ingredienser:
1 stor dåse tomatpure (140 g.)
1 1/2 - 2 dl. oksebouillon
2 spsk. sukker
1 spsk. sød chilisauce
1 ksnp. karry
1/2 tsk. paprika
et skvæt teriyakisauce (kan udelades)
1 1/2 tsk. tørret rosmarin
1 spsk. æblecidereddike
1 tsk. salt
1 /4 l. piskefløde
1 spsk. whisky 

Tomatpure, bouillon og sukker koges op, så sukkeret bliver opløst. Derefter tilsættes de øvrige ingredienser.
Passer fantastisk godt til en god rød bøf :)



1 kommentar:

  1. Tænk at det er så nemt at lave Jensens whiskey sauce.

    Jeg justerede en anelse, da jeg kun havde barbecue, så puttede lidt af det i og lidt cayennepeber. Yderligere havde jeg kun lys balsamico og så kom jeg kun 1 dl cremefine i og 1 1/2 dl mælk... og tilsatte et skvæt whiskey :-) Men den var lige i skabet.

    SvarSlet