Bradepandepizza



Normalt når der bliver lavet pizza i vores hjem, er det af den tyndtudrullede slags bagt på bagesten.
I min sene barndom, da vi begyndte at lave pizza hjemme, var det en noget tykkere sag med det klassiske tomat, ost, skinke-fyld.
I weekenden havde jeg lyst til at lave sådan en. Jeg blev inspireret af nogetiovnen.dk, men har lavet min egen version.

Opskriften giver 1 stor pizza, som mætter en familie på 4

6 dl. vand, lunkent
25 g. gær
1 tsk. salt
1,5 dl. rugmel
2 dl. durummel
6-7 dl. hvedemel
1 spsk. olivenolie

Fyld (forslag):
Tomatsauce - opskrift (der er til 2-3 pizzaer)
revet mozzarella
skinkestrimler
pepperoni
cherrytomater
peberfrugt
rødløg
majs

Udrør gæren i vandet. Tilsæt de øvrige ingredienser og rør dejen godt sammen. Dejen skal være ret blød og klistret.
Hæld dejen ud på en bageplade med bagepapir. Bred dejen ud på hele pladen. Sæt pladen i ovnen v. 50 grader og lad den hæve i ca. 30 min.

Tag bagepladen ud og skru ovnen på på 200 grader

Fordel tomatsauce på bunden. Drys med revet ost. Fordel det øvrige fyld på pizzaen. Lav evt. forskellige "felter" på pizzaen, så alle i familien har hver deres del af pizzaen, som de kan få, som de vil have den :)

Bag pizzaen i ca. 20-25 min. ved 200 grader varmluft.


Kommentarer