mandag den 21. april 2014

Påske Cupcakes (Chokolademuffins med citronfrosting)


Som afslutning på vores påskefrokost serverede jeg disse påskemuffins. 
Jeg er selv ret begejstret for resultatet. De blev både fine og lækre :)

Opskriften giver 12 store cupcakes

Chokolade cupcake (chokolademuffin) - opskrift hentet fra ugebladet Søndag

125 g smør
200 g sukker
3 æg
200 g mel
100 g kakao
2 tsk vaniljesukker
2 tsk bagepulver
1½ dl kold, stærk kaffe

Tænd ovnen på 175 grader. Sæt papirforme i muffinformen. 
Pisk smør og sukker sammen. Pisk æggene i et ad gangen. Sigt mel, kakao, vaniljesukker og bagepulver i dejen skiftevis med kaffen og saml dejen hurtigt. Fyld dejen i muffinformene og bag i ca. 30 min.



Citronfrosting
150 g. smør, blødt
200 g. flormelis
1/2 tsk. vanilleessens
1 spsk. piskefløde
2 spsk. revet citronskal
1 spsk. friskpresset citronsaft
evt. lidt gul frugtfarve

Mandelæg

Pisk smør og flormelis sammen i en skål med en håndmikser. Pisk i ca. 3 min. til det er luftigt.
Tilsæt de resterende ingredienser og pisk det godt sammen, ca. 1 min.

Sprøjt frostingen ud på de afkølede muffins og pynt med farvede mandelæg.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar