Kaffe/kanel-brownie med flødeost


Denne opskrift faldt jeg over i søndagsavisen for nogle uger siden. Jeg har ændret ganske lidt i den, da jeg f.eks ikke havde muscovadosukker.
Jeg må sige, at jeg virkelig har fundet en kageperle :) Mums hvor er den bare lækker!

Opskriften passer til en lille bradepande (ca. 15x20 cm.)

115 g. smør
200 g. brun farin
3 spsk. friskbrygget kaffe
2 æg
150 g. hvedemel
1 spsk. kanel
1/2 tsk. bagepulver

Flødeostecreme
200 g. flødeost
1 æg
50 g. sukker

Pynt: friske hindbær eller chokoladekaffebønner

Smelt smør, sukker og kaffe i en gryde til sukkeret er opløst. Lad blandingen køle let af (ca. 10 min.).
Rør æg i blandingen. Rør sigtet mel, kanel og bagepulver i dejen og hæld den i bradepanden (beklædt med bagepapir).
Pisk ingredienserne til flødeostecremen sammen og fordel den på den ubagte kagedej.
Bag kagen ved 180 grader i ca. 25 min.
Opbevar kagen i køleskabet (hvis den ikke bliver spist med det samme ;))

Kommentarer