Andebryst med sommersalat og et strejf af Japan


En hurtig og nem hverdagsret, som egner sig fortrinligt til en aften på terrassen med et glas kold hvidvin :)

Opskrift til 2 personer

1 Andebryst
1/2 dl. soya (gerne sød soya)
1 fed hvidløg
1 tsk. wasabipasta

Rids skindet på andebrystet.
Pres hvidløget ned i soya'en, rør wasabi i og marinér andebrystet i blandingen i en times tid i køleskabet.
Steg andebrystet på en pande, først ca. 5 min. på skindsiden og derefter 10-15 min. på kødsiden (afhængig af, hvor rødt man ønsker det.) Lad det trække i staniol i ca. 10 min.

Salat
1/4 icebergsalat
1/4 spidskål (lille)
2 dl. bælgede edamamebønner (fås på frost)
1 lille stykke feta skåret i tern

dressing:
2 spsk. balsamico
1 spsk. limesaft
1 spsk. olivenolie
1 spsk. dijonsennep
1 spsk. honning

Snit salat og kål i strimler. Kog edamamebønnerne ganske kort (1-2 min.) med salt eller lun dem i mikroovnen ca. 1 min.
Bland salat, kål, bønnr og feta i en skål.
Rør ingredienserne til dressingen sammen og vend det i salaten.

Server salaten til andebrystet.

Kommentarer