tirsdag den 9. juli 2013

Andebryst med sommersalat og et strejf af Japan


En hurtig og nem hverdagsret, som egner sig fortrinligt til en aften på terrassen med et glas kold hvidvin :)

Opskrift til 2 personer

1 Andebryst
1/2 dl. soya (gerne sød soya)
1 fed hvidløg
1 tsk. wasabipasta

Rids skindet på andebrystet.
Pres hvidløget ned i soya'en, rør wasabi i og marinér andebrystet i blandingen i en times tid i køleskabet.
Steg andebrystet på en pande, først ca. 5 min. på skindsiden og derefter 10-15 min. på kødsiden (afhængig af, hvor rødt man ønsker det.) Lad det trække i staniol i ca. 10 min.

Salat
1/4 icebergsalat
1/4 spidskål (lille)
2 dl. bælgede edamamebønner (fås på frost)
1 lille stykke feta skåret i tern

dressing:
2 spsk. balsamico
1 spsk. limesaft
1 spsk. olivenolie
1 spsk. dijonsennep
1 spsk. honning

Snit salat og kål i strimler. Kog edamamebønnerne ganske kort (1-2 min.) med salt eller lun dem i mikroovnen ca. 1 min.
Bland salat, kål, bønnr og feta i en skål.
Rør ingredienserne til dressingen sammen og vend det i salaten.

Server salaten til andebrystet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar