Dragekage (chokoladekage)




Jeg fik for mange år siden en drage-bageform, men har aldrig rigtig givet mig i kast med at bruge den, da jeg var sikker på, at den aldrig ville lykkes, sidde fast osv. Men nu insisterede min søn på 3 på, at den skulle prøves.
Jeg søgte omkring på nettet efter en chokoladekage med kærnemælk og stødte flere steder på denne kage, som er en af de nemmeste kager, jeg nogensinde har bagt.
Jeg har halveret opskriften, og det passede perfekt til min form.
Til smøring af formen brugte jeg Ama's bagespray, som jeg tror har en del af æren for, at det lykkedes.

Har man ikke en drageform, kan man bruge enhver anden form for bageform (ca. 20x25)


300 g. mel
300 g. sukker
1/2 l. kærnemælk
1,5 tsk. natron
3 spsk. kakao
0,75 smagsneutral olie

Bland alle ingredienserne i en skål og rør dejen godt sammen med en ske. Hæld den i en godt smurt form/bradepande.


Bages 30-35 min. v. 200 grader

Kagen køles af og vendes ud på et fad. Pynt med glasur, chokoladeknapper og hvad man ellers lyster :)

Kommentarer