Hindbærkys med lakrids


I går havde vi min marengselskende veninde på besøg, så der blev lige bagt en omgang fine små lyserøde kys. De blev spist sammen med Aldis fantastiske vanilleis med karamel og pecannødder.

Til at farve levnedsmidler bruger jeg disse farver, som jeg har købt i USA, men de fås også herhjemme

Min uundværlige hindbæreddike som jeg har købet i Delhaize i Belgien, men jeg er ret overbevist om, at man sagtens kan finde noget tilsvarende herhjemme


Opskriften giver 2 bageplader med små kys

3 æggehvider
2 dl. sukker
Lyserød frugtfarve/pasta (mængde afhænger af type)
1 tsk. hindbæreddike 
Lakridspulver (kan købes i Panduro)

Pisk æggehviderne stive med 1 dl. sukker og lyserød farve. Vend den sidste dl. sukker i og smag til med hindbæreddike.
Kom marengsmassen i en sprøjtepose med en stjernetyl og sprøjt kyssene ud på en bageplade. Drys med lakridspulver
Bag dem i ovnen ved 110 grader varmluft i ca. 50 min. (kyssene skal slippe bagepapiret).
Afkøl og opbevar dem i en dåse.

Kommentarer