fredag den 21. december 2012

Enchiladas




Denne ret er en gammel traver i mit køkken. Jeg lavede den første gang sammen med min kusine i vores lille køkken i vores fælles lejlighed. Det må efterhånden være godt 10 år siden, men den er stadig et sikkert hit, både til hverdag og som gæstemad.

Opskriften her passer til 4 personer.

1 lille løg, finthakket
1 dåse hakkede tomater
400 g. kyllingefilét i små tern
salt og peber
1 tsk. paprika
evt. i knsp. tørret chili

6-8 store tortillas
1/2 pose revet ost (meget gerne cheddar)

Svits løgene kort i en stor pande og hæld de hakkede tomater ved. Kog blandingen op og kom kyllingen i. Kog kyllingen i saucen ved svag varme i ca. 10 min. Smag til med krydderier.
Fordel fyldet og lidt ost i tortillaerne og rul dem. Læg dem tæt i et fad og drys ost udover dem.
Bag dem i en 200 grader varm ovn i ca. 10 min..


Serveres straks med:
Blandet salat/grøntsager (f.eks. iceberg, rødløg, majs, tomat, peberfrugt)
Guacamole - Opskrift
Salsa
Cremefraiche
Tortilla chips
Corona eller Sol øl :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar