Pizza med spinat, mozzarella, pinjekerner og pecorino


Så blev der endnu engang bagt pizza i det lille hjem.
Jeg brugte min egen grundopskrift på pizzabund + sauce - Opskrift
Denne gang valgte jeg dog at putte mindre gær i (ca. 10 g.). Da dejen var færdigæltet delte jeg den i to. Den ene del kom i en skål og blev sat til at hæve v. stuetemperatur i ca. 4 timer. Den anden del blev formet til 3 boller, lagt i et meldrysset bradepande, dækket med film og sat i køleskabet til i morgen, hvor jeg så igen kan bage pizza :)

I aften blev der lavet:
Pizza med tomat, mozzarella, spinat, pinjekerner og pecorino 
Pizza med tomat, mozzarella, tun, rødløg, spinat (rest fra spinatpizzaen) og pesto - Opskrift

Den første må siges at være blevet min nye yndlingspizza - mums hvor blev den god!

Pizza med tomat, mozzarella, spinat, pinjekerner og pecorino 

Pizzabund og tomatsauce - Opskrift

1 klump frisk mozzarella (100 g.)
150 g. frisk spinat

1 fed hvidløg, presset
1 lille drys hvis peber
1 tsk. friskpresset citron

2 spsk. pinjekerner
2 spsk. friskrevet pecorino

Varm ovnen og en pizzabagesten (alternativt en bageplade) op til 240 grader

Skyl spinaten godt og lad den dryppe godt af. Varm en smule olivenolie op i en sauterpande og steg hvidløget kort heri. Kom spinaten op i panden steg det sammen med citronsaft og hvid peber, til det er faldet helt sammen og væden er fordampet.

Udrul pizzabunden på et stykke bagepapir, smør tomatsauce på bunden, smuldr frisk mozzarella over bunden og fordel spinatblandingen herpå.

Lad pizzaen (på bagepapiret) glide over på den varme bagesten og bag pizzaen i ca. 10 min.
Efter 6 min. fordeles pinjekernerne på pizzaen og den bages færdig.

Drys pecorino over den varme pizza og servér straks.

Kommentarer