Pizza med mascarpone, lufttørret skinke, rucola og pecorino


Mascarpone på pizza? Ja, det spiller faktisk ganske fortræffeligt. Vores gode venner Charlotte og René serverede en pizza for os med denne lækre ingrediens. Så inspirationen til ret delikate pizza kommer fra dem :)
Jeg har her brugt en tysk lufttørret skinke, som er lidt grovere i det end parma og serrano. Derfor kom jeg skinken på før pizzaen kom i ovnen. Havde jeg valgt en finere skinke (f.eks. de to førnævnte), ville jeg ikke have kommet den med i ovnen, men lagt den på efter bagning.


Pizzabund og tomatsauce - Opskrift
Frisk mozzarella
Ca. 1 spsk. mascarpone
1 tomat
3 skiver lufttørret skinke

Rucola 
Friskrevet pecorino

Varm ovnen og en pizzabagesten (alternativt en bageplade) op til 240 grader

Skær tomaten i tern (uden kerner).
Udrul pizzabunden på et stykke bagepapir, smør tomatsauce på bunden, smuldr frisk mozzarella over bunden og læg små klatter mascarpone på. Fordel tomattern og skinke over pizzaen.

Lad pizzaen (på bagepapiret) glide over på den varme bagesten og bag pizzaen i ca. 10 min.

Frisk fra ovnen - nu mangler bare pecorino og rucola

Fordel rucola henover pizzaen og top med friskrevet pecorino.

Kommentarer