Indisk mørbrad/spinatgryde


I aften har jeg været i gang med at eksperimentere. Det vil sige, jeg begyndte faktisk allerede i aftes, da jeg ville have kødet til at marinere natten over. Målet var at kreere en lækker indisk gryderet med mørbrad og spinat. Her kommer resultatet, som jeg faktisk synes blev ret vellykket. Det er en god ret til hele familien - min søn på 3 år var i hvert fald glad for den :)
 
 
1 afpudset svinemørbrad skåret i tern

Marinade:
1 dl. yoghurt naturel
2 spsk. limesaft
1 stort fed hvidløg - presset
ca. 1 spsk. revet ingefær
1 tsk. groft salt
1 tsk. (med top) garam masala
1 tsk. tandoori krydderi

Bland ingredienser til marinaden i en skål og bland kødet i. Dæk skålen med film og stil den i køleskabet natten over.

2 fed hvidløg
1 spsk. ingefær
1 rødløg, finthakket
2 spsk. tomatpure
2 dl. vand
1 lille squash i små tern
250 g. hk. spinat (fra frost)
2 dl. piskefløde
1 spsk. limesaft
1 tsk groft salt

Svits hvidløg, ingefær og løg i olie i en gryde.  Tag kødet op af marinaden (som gemmes) og steg det med i gryden. Steg under omrøring i ca. 5 min. Tilsæt marinaden, tomatpuré, squash, spinat og vand, kog det op og lad det herefter simre under låg i 15-20 minutter. 
Tilsæt herefter fløde, limesaft og kog det op. Smag til med salt.

Server med basmatiris, pappadums og Raita - Opskrift




Kommentarer